Aanbod & Werkwijze

Ons aanbod kunt u vinden op Dierenasiels.com:
Katten
Knaagdieren

Wij plaatsen alleen op contract, als u het contract ondertekend verklaart u als bewaarnemer,
  • Nota te hebben genomen van het feit dat het dier te allen tijde eigendom blijft van de Stichting en, op eerste vordering daartoe door het Bestuur, aan de Stichting dient te worden teruggegeven;
  • Het hierboven omschreven dier naar behoren te verzorgen en te onderouden, als ware het zijn/haar eigendom;
  • Het dier niet te verkopen of weg te geven en eventuele vermissing of overlijden terstond aan de Stichting te zullen melden;
  • Het dier niet te gebruiken of te doen gebruiken als proefdier, voor welk doel dan ook;
  • Niet met het dier te zullen fokken;
  • Het dier, voorzover het een kat betreft, uiterlijk op de leeftijd van een half jaar te zullen laten steriliseren cq. castreren, tenzij daartegen een – door een dierenarts vastgesteld – medisch bezwaar bestaat, en voorzover dit niet reeds vóór plaatsing gebeurd is;
  • Bij adresverandering hiervan terstond de Stichting schriftelijk op de hoogte te zullen stellen;
  • Toe te staan dat een vertegenwoordiger van de Stichting zich in de woning en/of op het erf van bewaarnemer kan over- tuigen van het naleven van deze bepalingen;
  • Geen bewaarloon of andere kosten, van welke aard dan ook, aan de Stichting in rekening te zullen brengen;
  • De Stichting bij aflevering van het dier een donatie te zullen betalen, ter dekking van de kosten die de Stichting voor haar werk maakt.
Wij bestaan vooral dankzij donaties en giften en het huisvesten en onderhouden van dieren kost veel geld.
Onze pleegadressen betalen zelf de onderhoudskosten. Voor konijnen en knaagdieren zijn dat b.v. biks, hooi, stro, zaagsel, groenvoer, voor katten is dat kattenvoer en kattebakgrind. En natuurlijk worden ook deze dieren wel eens extra verwend met nieuw speelgoed of een nieuwe mand.
De overige, niet geringe uitgaven worden door de stichting betaald. Alle katten worden steriel gemaakt geënt en gechipt, alle mannelijke konijnen en knaagdieren worden gecastreerd, alle konijnen gechipt en twee keer per jaar geënt, en voor alle konijnen en knaagdieren is een hok of kooi nodig.
Omdat mensen ook nogal eens zieke dieren op straat zetten komen er nog allerlei (dierenarts)kosten bij. Daarom vragen wij dan ook een minimale bijdrage in deze kosten.

Kater/Poes 75 euro
Kitten (tot 1jaar) 125 euro incl castratie/sterilisatie
Konijn/cavia 25 euro gecastreerde ram/beer 35 euro
    gesterilliseerde voedster 49 euro
Rat 10 euro gecastreerde man 15 euro
Overige knaagdieren In overleg gecastreerde man In overleg
Hond/Vogel In overleg

Inclusief entingsboekje en geregistreerde chip bij alle katten, konijnen en honden. Alle katten van 6 mnd en ouder zijn steriel,voor onsteriele kittens tot 6 mnd geldt een speciale sterilisatieregeling met DOD dierenartsen. De minimale bijdrage voor afstandsdieren is :

Afstand kosten:

Kater/Poes 50 euro
Kitten 50 euro
Konijn/cavia 25 euro
Rat 10 euro
Ander knaagdier in overleg
Hond In overleg

Deze kosten vragen wij voor steriele geënte volwassen dieren, anders komen er nog extra kosten bij. Bij oudere (10 jaar en ouder) katten stellen wij als voorwaarde dat ze uitgebreid nagekeken worden door een dierenarts alvorens tot opname overgegaan kan worden.

Bruikleen vangkooi 100 euro borg, 10 euro per week
Bruikleen bench 100 euro borg, 5 euro per week
Opdrukkooien 100 euro borg, 5 euro per week

Eventueel bijkomende kosten: Bezorgen 5 euro, niet schoon terug gebracht 5 euro !

gastenboek asieldieren in the spotligt gastenboek